Februari 2022

Februari, een korte maand, maar veel gedaan! Ik ben maar eens al mijn foto’s van afgelopen maand goed gaan bekijken om weer even helder te hebben wat er allemaal weer gepasseerd is. Het was een maand vol afwisseling, waarbij ik zelfs een klein tripje naar Bonaire heb gemaakt.

Zo begon de maand namelijk. Het stond al een tijdje op de planning om met twee collega’s een bezoek te brengen aan Bonaire om in persoon langs te gaan bij de klanten. Echter was dit vaak ingewikkeld door corona. Nu zagen we onze kans schoon en begin februari konden we die kant op.

Dat hele reizen naar Bonaire is al een beleving op zich. We hadden de vlucht van 06:40, wat erg vroeg is. Ik ben dan zo’n lekkere stresskip die wel rond 06:00 uur op het vliegveld wilt zijn. We kwamen iets later aan en ik begon ‘m al te stressen toen ik niemand bij de incheckbalie zag staan. Ik dacht: “We zijn te laat”. Niks bleek minder waar, pas om 06:15 ging de balie open en checkte een handjevol mensen in. Er ging zowel een vliegtuig naar Aruba als naar Bonaire.

Nou had ik wel verwacht dat het een klein vliegtuig zou zijn, maar toch, het was iets kleiner dan die verwachting. Er paste denk ik zeven passagiers in, waarvan er een naast de piloot zat. (Er is dus geen co-piloot). De vlucht duurt zo’n 25 minuten en is schitterend. We zagen de zon opkomen, vlogen langs de kustlijn van Curaçao en zagen in de verte Klein Curaçao liggen. Niet veel later doemde ook Bonaire op en binnen no-time waren we geland. Het vliegveld van Bonaire is nog kleiner en na een paar minuten stonden we buiten, waar we werden opgehaald door ons autoverhuurbedrijf, waar we ook alweer na vijf minuten waren. Auto opgehaald en naar onze accommodatie Chogogo gereden. Hier konden we rond acht uur heerlijk aanschuiven voor het ontbijt. Het was echt 05:30 op pad en om 08:00 uur aan het ontbijt. Zo wil ik wel vaker vliegen.

De dag hebben we business en pleasure gecombineerd. Onze tour langs klanten en prospects, het maken van foto’s en overleggen hebben we afgesloten met een drankje en hapje bij Jibe City. Een heerlijk plekje bij Sorobon Beach.

Aan het einde van de middag zijn we terug gereden naar Chogogo Dive & Beach Resort en hebben daar heerlijk gedineerd en nagetafeld totdat het tijd was om te gaan slapen. Het resort ziet er prachtig uit en nodigt echt uit om in het water te springen, maar daar was deze dag helaas geen tijd voor.

De volgende dag ben ik begonnen met yoga op het strand en na het ontbijt hebben we nog even de laatste afspraken gehad en geluncht bij It rains fishes om vervolgens na een turbo bezoek aan een souvenirswinkel terug naar Chogogo te gaan.

Daar hadden we nog een klein uurtje voordat we weer bij het vliegveld moesten zijn, dus snel even nog de bikini aangetrokken en lekker in de Lazy River gedobberd. Top afsluiter voor nog geen 32 uur op Bonaire te zijn geweest.

Ook de terugvlucht was weer fantastisch. Dit keer een iets groter vliegtuig, maar nog steeds klein. Ik denk dat er een man of 20 in kon. Nu wel met co-piloot. Je vliegt langs Bonaire en ook weer een stuk langs de kust van Curacao. Dat was echt weer genieten.Wat zijn wij geluksvogels dat we op zo’n mooi stukje aarde mogen wonen.

Op Curacao terug was het ook weer genieten geblazen. Weer eens lekker van de zonsondergang genoten bij de Caracasbaai, lekker geluncht bij Blue Bay en ons weer klaargemaakt voor hooggeëerd bezoek uit Nederland. We kregen namelijk een jongedame van ruim drie maanden bij ons te logeren (plus papa en mama natuurlijk).

Babybedje weer van zolder gehaald en de slaapkamer babyproof gemaakt voor zover dat hier mogelijk is en de nodige boodschapjes gedaan. En wat was het weer gezellig! Ze waren in november 2020 al met z’n tweetjes op bezoek geweest en nu met z’n drieën. We hebben het lekker rustig aangedaan en hebben goed gekeken hoe luiers moesten worden verschoond en hoe het geven van een flesje werkt. We wilden namelijk wel oppassen, zodat papa en mama de bloemetjes buiten konden zetten.

En dat is gelukt! Ze zijn lekker wezen eten bij Fort Nassau en wij hebben het met z’n drietjes gewoon gefixt. Ze gedroeg zich voorbeeldig en we konden precies het stroomschema uitvoeren zoals ons was uitgelegd. Een primeur, want ze waren nog niet eerder met z’n tweeën uit eten geweest na de geboorte.

Thuis hebben we nog heerlijk gebarbecued en is er ook voor ons gekookt! Een lekkere pasta met balletjes en we zijn ook nog verwend met American Pancakes in het weekend. Ze mogen vaker komen!

We zijn er ook nog op uit geweest met z’n allen. We zijn wezen eten bij Brakkeput Mei Mei en hebben een avond zo fijn doorgebracht bij de Caracasbaai. Als afsluiter zijn we met z’n allen wezen eten bij Los Caballeros, een top plekje, beetje verscholen tussen de hippe tentjes in Pietermaai. En zo vliegt de tijd voorbij. Heerlijk om ze weer even lekker dichtbij te hebben gehad en om de kleine eindelijk te hebben gezien. Genieten was het!

Nadat we ze op Hato hadden afgezet waren we weer met z’n tweeën en hadden voor de avond gereserveerd bij Kome, ons restaurant voor de maand februari. Natuurlijk daar ook weer over geschreven.

Kome

Een ander restaurant wat we ook nog hebben bezocht is Soi95, nieuw in de penstraat. Lees hier de review van Soi95.

Soi95

Dan ook nog even het ‘moetje’ van de maand; Google weer voor een healthcheck naar de dierenarts. Een verschrikkelijke onderneming, maar met twee op een begeleiding is het te doen. Zorgen dat de kust veilig is en wachten in een lege wachtkamer.

We waren erg benieuwd naar het gewicht van Google. Hij was namelijk na onze twee vakanties bij de opvang in totaal 5 kilo afgevallen. Voor een hond van 30 kilo is dat best wat. De dierenarts vond hem 3 maanden geleden dan ook te mager. Er moest twee kilo aan. We zijn dus druk in de weer geweest met schapenvet, zalmolie, kipdijfilet, natvoer, snacks en brokken met extra eiwit. Het blijft een struggle, maar Google zit inmiddels op 28,8 kilo! We hebben dus nog even om naar de 30 kilo toe te groeien, zodat ie lekker op gewicht weer naar de opvang kan wanneer wij weer op vakantie gaan.

De laatste dag van de maand was een vrije maandag, de maandag na carnaval. Deze hebben we super sportief doorgebracht. In de ochtend zijn we wezen kanoën en snorkelen bij de Caracasbaai. Hier hebben we prachtig koraal gezien en ook een hoop schildpadden. In de middag zijn we nog wezen fietsen bij Santa Barbara. In de avond voelden we onze beentjes wel.

Sodka at Rileks

Oh en corona, dat bestaat niet meer. Nee, er zijn bijna geen maatregelen meer. Evenementen mogen tot 400 man en de avondklok is eraf. Hele grote evenementen (zoals carnaval) gaan dus niet door, maar gewoon de kleine feestjes op het strand kunnen gewoon weer! In het ziekenhuis gaat het ook beter gelukkig. Wel is het natuurlijk weer bizar om te zien hoe de wereld na zoiets heftigs als de pandemie ook gelijk weer in opperste paraatheid is voor de volgende bak ellende.

Oh, om nog wel met een positieve noot te eindigen, ik heb gewoon een winactie gewonnen! Een gratis doos Sodka! Ik ben hele grote blij :).