Oktober 2022

Beter laat dan nooit, dus hier ook weer een zeer verlate blog over de maand oktober. We hebben weer enorm veel gedaan en genoten van bezoek en een weekendje naar Bonaire.

Allereerst hebben we het weekend een tripje naar Playa Santa Cruz gemaakt en zijn daar met Captain Goodlife naar de Blue Room geweest. Het was een tijd geleden dat we de Blue Room hadden gedaan en met Captain Goodlife leek ons wel makkelijk. Scheelt hard kanoën of een hike maken. We hebben onze gesmeerde broodjes opgegeten en om 13:00 uur konden we vertrekken. De boot van Captain Goodlife vertrekt om 13:00 uur en 15:00 uur en kost 50,- per persoon. De Blue Room heet zo, omdat de zon zorgt voor een prachtig blauw tegenlicht wanneer je in de grot bent. Dit geeft een leuk effect onderwater met tegenlicht.

Playa Santa Cruz

De Blue Room was weer leuk, maar het was niet mega zonnig. We hebben ook nog lekker gesnorkeld bij een wrak en een andere grot en keerden toen weer terug. We hebben daarna nog lekker genoten op het strand en zijn vervolgens weer richting huis gegaan.

De volgende dag zijn we gestart met een bezoekje aan Amazonia. Een kleine tropische experience bij Santa Catharina. Hier zijn verschillende papegaaien, reptielen, spinnen, vissen, amfibieën en aapjes welke je middels een tour kan bekijken. We hadden een vrolijke en gezellige tourguide en leuke beestjes gezien. Vooral papegaaien en aapjes zijn zo leuk! Ja kan bij Amazonia ook een dagpas kopen voor de pool, er is een hotel, spa en restaurant. We hadden voor dezelfde dag ook gereserveerd voor de Rodizio, maar eerst een dagje naar Santa Martha.

Amazonia Curacao

We hadden de hele auto al volgeladen met strand- en barbecuespullen, alleen eenmaal aangekomen was het weer niet echt denderend. We hadden alles uitgestald, maar al gauw begon het te regenen. We hebben wat beschutting opgezocht en zijn daar een beetje geïmproviseerd gaan barbecuen terwijl de regen met bakken uit de hemel kwam vallen. Ontzettend jammer, zeker toen bleek dat dit een zeer lokale wolkbreuk was, waar de rest van het eiland niks van had meegekregen. Ondanks dat, was het wel weer een ervaring.

Santa Martha bbq

Die avond zijn we weer terug gegaan naar Amazonia voor de Rodizio. Dit is een manier van barbecuen waar ze elke keer met een ander stuk vlees aan je tafel staan. Ze hebben behoorlijk wat plek en veel verschillende soorten vlees en een saladebar, maar helaas was het erg rustig, dat maakt een restaurant toch minder gezellig. Met dit soort ‘all you can eat’ principes zijn je ogen altijd groter dan je maag, en heb harde keuzes moeten maken met welk vlees ik wel wilde proeven en welk vlees niet. Ondanks dat er niet veel mensen waren, kwamen ze met veel soorten vlees langs de tafel. Voor dit restaurant moet je echt wel een vleesliefhebber zijn en veel willen eten.

Waar we ook nog geweest zijn is Niffo Huts bij Boca Sami. Weer heerlijk gezeten en genoten van de zonsondergang en het lekkere eten. Service was dit keer goed als je zelf ook een beetje proactief bent.

Niffo Huts

Met bezoek is het altijd dubbel genieten van het eiland en alles wat het te bieden heeft. Helaas moesten we door een onverwacht overlijden last minute naar Nederland. Heel verdrietig. Doordat mijn ouders hier waren hoefde we gelukkig weinig te regelen en zijn we voor vier dagen naar Nederland gegaan. Heel gek om zo ongepland weer op Nederlandse aardbodem te staan, maar heel erg fijn dat dit mogelijk was en dat we daardoor iedereen konden zien en afscheid konden nemen.

Na drie keer knipperen waren we ook weer terug op Curacao. Een flitsbezoek Nederland is zeker mogelijk, maar vliegt zo voorbij en de vermoeidheid hakt er wel in. Met mijn ouders hebben we nog wel ultiem genoten. We zijn heerlijk wezen uit eten bij Fort Nassau (altijd lekker) en zijn het laatste weekend met z’n vieren naar Bonaire geweest.

Fort Nassau

Naar Bonaire met Divi Divi blijft altijd avontuurlijk, maar o zo leuk. De vlucht ging volgens de planning en ook de huurauto ophalen ging vlot. Voordat we gingen inchecken zijn we nog even langs de Albert Heijn geweest en zijn toen doorgereden naar Chogogo. Daar hebben we de eerste avond heerlijk vertoefd bij Bari. Lekkere cocktails en een kleine, maar fijne kaart. Er was livemuziek, gezellige fakkels en vuurkorven en fijn gezelschap.

Chogogo

Voor de volgende ochtend hadden we een hele route uitgestippeld om het eiland te ontdekken. De tour begon bij Between 2 buns en was fantastisch!

Between 2 Buns

Daarna hebben we tussenstops gemaakt bij 1000 steps beach en verschillende strandjes. Ontzettend lekker gesnorkeld en gepauzeerd bij Hangout Beach Bar bij Jibe City, waar we lekker geluncht hebben met een kan Sangria. Onderweg nog de nodige flamingo’s en ezels gezien en gezocht naar het huis van Francine en Rinse, want die moeten toch nog ergens zijn?! Helaas, veel vals positieven, geen huis van Francine en Rinse. Ik hoop dat er nog een vervolg komt op ‘Ik vertrek XL‘, want ik gun ze wel een succesje, na zoveel tegenslagen.

Bonaire

Na wat drankjes bij het hotel hebben we ons klaar gemaakt voor La Cantina, daar hadden we vorige keer ontzettend fijn gegeten. Helaas bieden in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst. We hadden gereserveerd, maar blijkbaar had de keuken het te druk voor de hoeveelheid mensen. We hebben enorm lang zitten wachten en daar werd door bediening erg slecht mee omgegaan. Dit verpeste een beetje het hele uit eten. Bij het serveren van de hoofdgerechten hebben we gelijk de bon gevraagd en zijn vertrokken. Jammer, want het is een leuke tent. Bij het resort hebben we een koffietje gedaan en een limoncello gedronken als afsluiter en alvast wat spullen ingepakt voor het uitchecken de dag erna.

La Cantina

De laatste dag hebben we de spullen bij elkaar geraapt, plannetje gemaakt, uitgecheckt en zijn we richting ‘The Beach‘ gereden om te ontbijten. Mooi plekje, koffiezetapparaat was alleen stuk. (ook geen oploskoffie, filterkoffie of thee als oplossing bedacht, maar oké). We gingen lekker voor de ontbijtplank en deze was heerlijk. Vanalles wat en meer dan genoeg + een heerlijk uitzicht. Hier kan je ook lekker op een bedje liggen en met een trapje de zee in.

De rest van de dag hebben we lekker op het strand gelegen vlak bij de airport, hebben geluncht bij Stoked en zijn toen terug naar Chogogo gegaan om nog even te douchen en om te kleden en zijn einde van de middag via Kralendijk weer terug gereden naar het vliegveld. Na een prima vlucht weer op Curacao aangekomen en voldaan teruggereden naar huis, waarbij we onderweg Google nog even hebben opgehaald van de opvang.

Na dit leuke avontuur was het voor mijn ouders alweer tijd om de spullen in te pakken voor hun vertrek naar Nederland. Super fijn om ze zo lang hier te hebben gehad en weer nieuwe plekken te hebben ontdekt. Wetende dat wij binnenkort weer naar Nederland gaan maakte dat het afscheid zonder tranen voltrokken kon worden.

Het eerste weekend weer met z’n tweeën zijn we voor het eerst naar Playa Kanoa gegaan. Een strandje wat mijn ouders wel was bevallen en wij op een of andere manier nooit naartoe zijn geweest. Het is een beetje improviseren daar, maar met klapstoeltjes, waterschoentjes en een gevulde koelbox kom je een heel end. Die avond hebben we ook nog een optreden van Maan en Snelle meegepikt bij het Cabana Beach Festival. Erg leuk!

Playa Kanoa

Eind oktober hebben we ook nog verschillende restaurants bezocht; Fish & Joy, The Pier en BKLYN, waarvan BKLYN weer ons maandelijkse restaurant was. Fish & Joy is heerlijk en shared dining is helemaal mijn ding. The Pier is lekker toegankelijk en heeft een betaalbaar en lekker menu met voor ieder wat wils. BKLYN is binnen, hele leuke setting, ook shared dining en heerlijke wijntjes en cocktails. Erg positief verrast!

Ontzettend veel gedaan en meegemaakt deze maand en het voornemen is om volgende maand wat rustiger en gezonder aan te doen, maar weer een spoiler alert….. dat lukt niet.