Januari 2022

Nadat de familie weer veilig en wel in Nederland terug waren, hebben wij ons ritme weer gevonden in het nieuwe jaar. De rust, reinheid en regelmaat is niet helemaal gelukt, genoeg leuke dingen gedaan namelijk.

Vlak na het vertrek van de fam was er namelijk weer bezoek op het eiland. Dit keer niet bij ons in huis, maar regelmatig mee afgesproken. Dan merk je wel dat de avondklok die nu geldt niet heel chill is. Als Assepoester op het bal haastten we ons ’s avonds om 21:55 richting huis na een avondje borrelen om zo een stevige boete te voorkomen.

Sodka at Rileks

Met ons boottochtje met Rasta Tours hoefden we gelukkig niet op de tijd te letten, aangezien we dat lekker overdag deden. We hebben weer een mooi rondje Spaanse water gedaan en gesnorkeld richting de tugboat. Onderweg hebben we nog een octopus gespot! Magische beesten.

Rasta tours

Sinds kort volgen we ook een wijncursus bij de Wijnjuf. Wij als wijnsukkels, maar wel liefhebbers wilden ons graag verdiepen in de wereld van wijn. Het is al wel duidelijk dat er zoveel te leren valt en dat we voor altijd wel wijnsukkels blijven, maar in ieder geval iets meer weten over wijn. We zitten in een leuk klasje met een zeer enthousiaste en aanstekelijke wijnjuf. Dus wil je je wijnhorizon vergroten, raad ik je haar zeker aan! We zijn op dit moment nog bezig en we moeten ook nog een toets doen als afsluiting. Fingers crossed!

De Wijnjuf Curacao
Coca Cola

Naast borrelen, chillen en wijn proeven hebben we ook nog sportief gedaan. De kano hebben we weer uit de garage gehaald en we zijn weer wezen varen in de Caracasbaai. Ook dit keer hebben we weer een schildpad gezien, zo cool! Ten opzichte van vorige keer hebben we het beter aangepakt. We hebben namelijk Cola meegenomen. Aan het einde onze boot weer vastgemaakt aan een touw en heerlijk genoten. Zo krijgen wij echt een ultiem vakantiegevoel. Naast kanoen hebben we ook weer sinds tijden een tochtje op de mountainbike gemaakt. Dit keer naar de seinpost en een rondje zoutpannen. Pittig, maar wel weer leuk, met een prachtig uitzicht over het groene eiland.

Thuis heb ik mij ‘avocado projectje’ verder geoptimaliseerd. Al weken heb ik een avocadopit in nat keukenrol in een plastic zakje op de kast liggen in de hoop dat deze gaat ontkiemen. En dit is zowaar gebeurd! Er zit al een flinke scheut aan en kleine worteltjes. De pit heb ik nu verplaatst in een bekertje. Nu is het een kwestie van straks overpotten en zeven!! jaar geduld hebben totdat we de eerste avocado’s kunnen verwachten. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Eerdere moestuin projecten waren namelijk geen succes.

We zijn sinds tijdens trouwens ook weer eens met z’n tweeën naar het strand geweest. Bizar dat je letterlijk op een kilometer afstand van het strand woont en eigenlijk gewoon veel te weinig gaat. Anyway. Dit keer werd het The Pirate Bay. We waren er redelijk vroeg op een zaterdag, maar rond toen uur liggen er al genoeg mensen. Gelukkig hadden we een lekker plekje in de schaduw en er de hele dag vertoefd met lekkere carrot cake (maar niet zo lekker als de chocoladecake).

Pirate bay carrot cake

Als lunch wilden we eten bij de Visserij. Het populaire restaurant ernaast. Deze ging om 12:00 uur open, maar om 10 voor 12 stond er al een dikke rij. Aangezien we er wel graag wilden eten, toch maar in de rij gestaan. Het was weer lekker zoals altijd. Met goed gevulde magen zijn we weer gaan uitbuiken op het strand.

Als afsluiter van de maand zijn we nog heerlijk wezen eten bij Cristal, leuk tentje in Pietermaai. Zeker een aanrader! De recensie lees je hier.

Dan nog een korte uitsmijter: Naast dat Corona hier niet heel lekker gaat, was er nog een ander groot probleem; een ernstig tekort aan limoenen. Nergens waren ze meer te krijgen of tegen woekerprijzen. Gelukkig was dit einde van de maand weer opgelost. Iedereen weer een limoentje in hun bier.

Corona gaat na een dieptepunt na de feestdagen met meer dan 11.000 actieve besmettingen weer steeds wat beter. Nu nog rond de 2100 actieve besmettingen en rond de 40 mensen in het ziekenhuis. De maatregelen zijn weer iets versoepeld, waardoor we nu om 11 uur thuis moeten zijn en er wel weer in groepsverband gesport mag worden. Laten we hopen dat het na deze piek klaar is.